Můžete se stavět na hlavu, ale zaměstnanci vaši firmu stejně budou hodnotit. Co s tím můžete udělat?

Je úplně jedno, v jakém oboru pracujete nebo na jakých hodnotách jako firma stavíte. Zaměstnanci si povědí, jak se u vás skutečně cítí. Ať už osobně, prostřednictvím sociálních sítí, nebo hodnoticího portálu. Co s tím můžete dělat? Omrkněte našich 5 rad.

Hodnocení zaměstnanvatele

1. Buďte na správném místě

Lidé o vás vždy budou mluvit. Teď jde o to, kde a jakým způsobem. Když se rozjede nelichotivá diskuze někde na Facebooku, často to ani nezjistíte, a i kdyby ano, debata s naštvaným uživatelem může být dost vyčerpávající. S šuškandou mezi známými pak toho bohužel taky moc neuděláte.

Jedno místo ale kultivovanou diskusi připouští, je to náš hodnoticí portál Atmoskop. Ten jsme stvořili tak, aby zaměstnanci mohli napsat svůj názor, a zároveň nenapadali a křivě neobviňovali firmu. Je tedy fér pro společnost i zaměstnance a všechna hodnocení hlídáme, aby si tam jen naštvaní lidé nechodili zchladit žáhu.

2. Nebojte se reagovat

Vyděsily vás některé komentáře u vašeho profilu? I to se, obzvlášť u bývalých zaměstnanců, se kterými jste se třeba nerozešli úplně v dobrém, může stát. Ale dá se s tím hnout. Na jakýkoliv příspěvek můžete jako zaměstnavatel reagovat. Stačí, když u konkrétního hodnocení kliknete na možnost „Nahlásit“ a napíšete přes formulář svou reakci. Tím se komentář okamžitě zobrazí podpoře Atmoskopu a ta se s vámi obratem spojí, aby to s vámi vyřešili. Reagovat napřímo pod komentář nejde proto, aby podpora Atmoskopu ohlídala, že jsou zaměstnanci i firmy fér a neporušují pravidla z Férového kodexu.

Na Atmoskopu ověřujeme, že hodnocení jsou od reálných uživatelů. Pokud hodnotitel použije freemail, vyzveme ho k doložení, že dotyčný ve firmě pracoval.

Soňa Šimková

Community managerka LMC

Nahlásit komentář můžete, když chcete dát zpětnou vazbu, že už jste na zmíněném problému zapracovali, když chcete komentář jakkoliv doplnit nebo třeba poděkovat za milé hodnocení. Nezapomeňte se pod vyjádření podepsat, například „Katka z HR“ – komentář je pak osobitější a věrohodnější.

Ukázky reakcí zaměstnavatelů na Atmoskopu:

Hlídačky kultivované diskuse

Seznamte se se Klárkou Veselskou a Soňou Šimkovou, našimi community managerkami. Denně pro Atmoskop zkontrolují stovky komentářů a hlídají, aby všechny splňovaly Férový kodex. Tedy aby v komentářích nebyly nadávky (včetně třeba emotikonů kraviček a volů), aby hodnotitelé nejmenovali konkrétní osoby nebo aby firma nebyla neprávem osočována z protizákonného jednání. „Na web nemůžeme pustit nic, co není v souladu se zákoníkem práce a se zákonem obecně. Jako hodnoticí portál totiž nemůžeme zhodnotit, zda je uvedená skutečnost jen pomluva, nebo pravda,“ upřesňuje Soňa.

3. Motivujte k hodnocení současné zaměstnance

Obecně platí, že současní zaměstnanci vás vidí v trochu lepším světle než ti bývalí – z našich dat vyplývá, že konkrétně o 20 procent. Začleňte proto hodnocení na Atmoskopu do firemní rutiny. Relevantní hodnocení můžete získat například od nováčků po skončení zkušební doby a ostatním zaměstnancům se můžete třeba jednou ročně připomenout s odkazem na interní průzkum. Jestli chcete být originální, můžete vymyslet třeba i soutěž. Abyste zachovali anonymitu, udělejte to třeba tak, že když odkaz vyplní víc než 70 % zaměstnanců, celou firmu nějak odměníte. Nesnažte se však lidem vnutit, co by měli do hodnocení psát. To samozřejmě fungovat nebude a odrazovalo by to i lidi při náboru.

V jednotlivých hodnoceních vidím, že tady existuje naděje, že člověk může dělat práci, která ho naplňuje. I díky tomu mě moje práce baví a celá myšlenka Atmoskopu mi dává smysl.

Klára Veselská

Community managerka LMC

4. Sledujte data a reagujte na ně

Nic vám neřekne lépe, jak se vaše hodnocení zaměstnavatele vyvíjí, než podrobný report. V něm uvidíte, jak jste si vedli v jednotlivých parametrech třeba loni a letos, a díky tomu dokážete mít spokojenost zaměstnanců více pod kontrolou. Reporty jsou součástí prémiového balíčku pro firmy, se kterými získáte i další rozšířené možnosti práce se svým profilem.

5. Nezapomínejte na feedback

S lidmi buďte o jejich názorech stále v kontaktu a zajímejte se o ně. Díky zpětné vazbě a pravidelným interním schůzkám můžete některým problémům a stížnostem předejít. A tip k nezaplacení? Snažte se s každým zaměstnancem především slušně rozloučit. Ať už odchází z jakéhokoliv důvodu, oběma stranám hladké loučení jen prospěje a můžou se z něj poučit. Pro tyto případy můžete nastudovat manuál, jak to udělat slušně a citlivě.

 
Sdílejte
Hodnotíte výkon zaměstnanců?
0